09 Kasım, 2015

Ümmiye Koçak

İşte bayanlar size bir başka gurur verici örnek helal sana Ümmiye Teyze;
Ümmiye Koçak

Arslanköy Kadınlar Tiyatro Topluluğu'nun kurucusu, yönetmeni, oyun yazarı, oyuncusu ve Ana Ocağı yarışma programının eğitmen annesi,Ümmiye KOÇAK..


Hadi biraz onu tanıyalım...

1957 yılında Adana'da Çelemli Köyü'nde doğan Ümmiye Teyze, okumayı çok istemesine rağmen 10 kardeş oldukları için ilkokuldan sonra okula gönderilmez. İlkokulu bitirdikten sonra okuduğu kitaplarla kendisini geliştirir.İlk okuduğu kitap Maksim Gorki'nin "Ana" adlı kitabıdır.

1983 yılında evlenen Ümmiye teyze daha sonra Mersin'in Arslanköy'üne taşınır. Burada, köy kadınlarının yaşadıklarını tüm dünyaya göstermek için, 2001 yılında "Arslanköy Kadınlar Tiyatro Topluluğu"nu kurar.

Topluluğun sahneye ilk koyduğu oyun Remzi Özçelik'in "Taş Bademleri" adlı oyunudur.Grup, daha sonra kendi hikayelerinden oluşan bir oyun derleyerek "Kadının Feryadı" adlı oyunu sahneye taşır. Ümmiye Teyze,"Hasret Çiçekleri" adlı oyunuyla 2006 yılında Sabancı Uluslararası Adana Tiyatro Festivali'nde sahne alır.
Daha sonra tarlalarda çalışarak kazandığı paraları biriktirerek kadına karşı şiddet sorununu anlatan "Yün Bebek" filmini yazar ve yönetir. 49. Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde galası yapılan filmi Ümmiye Koçak'a New York Avrasya Film Festivali'nde "Sinemada en iyi Avrasyalı Kadın Sanatçı" ödülünü kazandırır.

32 yıllık evli ve 3 çocuk annesi olan 57 yaşındaki Ümmiye Teyze, bugüne kadar 11 tiyatro oyunu yazmıştır.

Koçak, Arslanköy Kadınlar Tiyatro Topluluğu ile yaklaşık 500 kez sahneye çıkmıştır ve oyunlarını Türkiye'nin dört bir yanında 30 bine yakın kişi izlemiştir.

Başarıları günden güne katlanan Ümmiye Teyzenin; yazdığı oyunlar; Erik Ekşisi,Ozon Tapakası, Kara Kuyu, Doktor Beleş, Turunçgil Hayattır, Çicekler Solmasın, Hasret Çiçekleri

Öyküleri ise; Yün Bebek ( Uzun medraj sinema filmi ), Vatan Sevgisi, Irazcanın Düşleri, Kanayan Yara, Kader, Obruk, Ayaksız Ayakta Durmak, Baba Ben Geldim, Muhtar Adayı Hasret Ana

Bunun yanında Ümmiye Teyze ayrıca ; Hanımın Çiftliği, Hayat Devam Ediyor, Hanımın Çiftliği, Kasaba, Seher Vakti dizilerinde de rol almıştır.

Bizim gibi TÜKENMİŞLİK SENDROMUNU doyasıya yaşayan kadınlar(hele de ben :) ) hiç okula gitmeyen ,köyde doğup ,26 yaşında evlenen ve 3 çocuğunu dünyaya getirip onları köy koşullarında büyüten bu güzel annemiz bize örnek değil mi? Ben bile şuan kendimden utanır oldum doğrusu.

2 gün önce çok sevdiğim bir ablaya bir söz vermiştim.Asla umutsuzluğunu bir kenara bırakacaksın demişti bana.Haklıymış.Uzun süredir ekranlarda gördüğüm Ümmiye Teyze'nin hayat hikayesi bugün yüzüme tokat gibi yapıştı :)

Sanırım dünyada bunca örnek varken bir silkenme vakti geldi...HAdi bayanlar benim gibi düşünenler var ise SİLKELENME VAKTİ ... Şuan ,şimdi bu yazımı okuyan herkese Sesleniyorum....SİLKELENELİM..YENİDEN DOĞMAYA,HAYATI SİL BAŞTAN YAZMAYA VAR MISINIZ?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder